Onze aanpak

Wij willen jullie helpen succesvol te worden in China.

Ons verhaal

Ieder van ons heeft ruime ervaring in China. Wij zijn allemaal zeer enthousiast en gedreven en willen onze jarenlange kennis graag delen. Samen maken we ons sterk om de Benelux goed te vertegenwoordigen in China!

Leer het team kennen

Het team van 16 man sterk heeft gezamenlijk meer dan 100 jaar China ervaring.

Marc de Roo

Link Design

Marc de Roo

Marc is designer (en eigenaar) van ontwerpbureau Link Design. Sinds 1996 helpen wij bedrijven hun business doelstellingen te behalen door de inzet van media-onafhankelijke creatieve oplossingen. Ons team van 15 internationale designers ontwikkelt alle communicatiemiddelen zoals: huisstijlen, websites en brochures.

Sinds 2008 helpen wij Nederlandse bedrijven bij de local adaptation van hun huisstijl, logo en presentatie voor de Chinese markt. Marc heeft zelf een aantal jaren in Shanghai gewoond. De afgelopen jaren heeft Link Design verschillende prijzen gewonnen zoals de Wolda Logo Award (2x), de Webby Award (3x), de Lovie Award en de “Succesful China Design Award" (2x).

Boudewijn Poldermans

CGCB International

Boudewijn Poldermans

Sinoloog, ondernemer, consultant

40 jaar China ervaring in handel (zowel export als import), zakelijke advisering, financieringen, investeringen, fusies en overnames. Groot aantal Nederlandse en Chinese multinationals, MKB bedrijven en overheden vertegenwoordigd en geadviseerd.

Leontine Wagenaar

Spizes by Leontine Wagenaar is een trendbureau voor concept en productontwikkeling in de modebranche:

  •      Collectie strategie
  •       Trendconcept & Storytelling
  •       Kleur, materiaal en designconsultancy
  •       Training & coaching
  •       Fashion field trips

Sinds 2011 actief in China onder meer met re-branding, coaching van designteams, creative consultancy in fashion. Een recente zeer succesvolle opdracht is het ontwikkelen van een ‘Dutch Design’ collection voor een grote Chinese webshop van Huimei Group. Werkt samen met andere getalenteerde professionals onder de naam PiD (Partners in Design) Amsterdam. Ontwikkelt Fashion Field trips voor studenten en young professionals in samenwerking met FP-Academy.

Jacco Bouw

Webpower & AgencyChina

Jacco Bouw

Jacco Bouw heeft Webpower in 1999 opgericht. Tijdens zijn professionele carrière heeft Jacco zich gericht op het ontwikkelen van de e-mailmarketing en marketing automation-industrie in Nederland en China. In China heeft hij samen met de overheid een anti-spamwet opgezet voor e-mailmarketing en het begrip marketing automation geïntroduceerd. Ook begrippen als outbound marketing en customer journey zijn Jacco op het lijf geschreven.

Robin Tabbers

R&P China lawyers

Robin Tabbers

Robin Tabbers is Principal bij R&P China Lawyers, dat zich sinds 2010 richt op het juridisch en strategisch bijstaan van Westerse bedrijven die zakendoen in China. Robin adviseert o.a. vele Europese en Nederlandse bekende retailers en merken met hun toetreding tot China, met name op het gebied van merkenrecht; bedrijfsstructuren; lokale operaties; aannemen van personeel; import, labels en CCC van producten; distributeurs; joint ventures; overnames; lokale en cross-border e-commerce; TMall; en het openen van (flagship) winkels.

Jan Willem van der Kolk

Als Adviseur Internationaal Ondernemen, ben ik verantwoordelijk voor de handelsbevordering richting China en heb ik kennis van de volgende China gerelateerde onderwerpen:

Subsidies & financiering l Handel en Economie l Matchmaking voor bedrijven l Vinden van zakenpartners l Distributeurs-agenten/Netwerken

 

Christiaan Meeuwisse

WGM BV exporteert als groothandel verschillende consumentenproducten van populaire Europese merken naar voornamelijk China. Hierbij kan gedacht worden aan onder andere cosmetica, consumentenelektronica, verzorgingsproducten en baby- en kind gerelateerde producten. Onze Chinese klanten zijn grotendeels actief in de e-commerce als platforms of leverancier van platforms, waardoor de eindgebruikers dus online consumenten zijn in China. Christiaan Meeuwisse is mede-eigenaar van WGM BV en ervaren in de B2B-handel met China.

 

Angela Tabak

webshopinchina.com

Angela Tabak

Angela Tabak is co-founder van WebshopinChina.com en heeft tijdens haar studie een periode in Taiwan gewoond. Onder de indruk van de ontwikkelingen in de Chinese e-commerce en de bijbehorende kansen voor Westerse merken is ze 4 jaar geleden samen met Daphne Tuijn WebshopinChina.com gestart. Het bedrijf heeft inmiddels al met succes voor verschillende Nederlandse merken online winkels in China uitgerold.

Annemiek Woudenberg

PostNL Cross Border Solutions

Annemiek Woudenberg

Als Business Developer voor de internationale afdeling van PostNL houd ik mij voornamelijk bezig met het doorontwikkelen van oplossingen voor het verzenden van pakketten naar China. Als PostNL hebben we de afgelopen jaren veel kennis opgedaan over de Chinese markt en alle complexe, maar zeer interessante, logistieke regelgeving en routes die daarbij horen. Ik ben blij daar onderdeel van uit te maken.

 

Martijn de Vries

PostNL Cross Border Solutions

Martijn de Vries

Vanuit mijn rol als Program Leader to China zorg ik dat ik op de hoogte ben van alle ontwikkelingen rondom de Chinese markt en bijbehorende logistieke oplossingen. Ik initieer nieuwe projecten binnen PostNL die betrekking hebben op de Chinese export markt en heb bij mijn bezoeken aan China uitgebreid ervaren hoe de logistieke wereld daar in elkaar steekt.

 

Judith de Bruijn

Adviseur Ondernemersondersteuning bij Kamer van Koophandel (regio NW)

Judith de Bruijn

Als adviseur help ik ondernemers verder met hun internationaliseringsplannen, dichtbij of ver weg en breng hen met de juiste netwerken in contact. Aanvullend ben ik verantwoordelijk voor een aantal “Road2bijeenkomsten” waar ondernemers meer te weten kunnen komen over de mogelijkheden van specifieke, kansrijke markten. Naast West-Europa ligt mijn focus op China en Rusland.

Ik sta voor verbinden, inspireren, het delen van kennis en netwerken.

Marijn Driessen

FluidNations (www.fluidnations.com)

Marijn Driessen

Marijn is digitaal strateeg en volgt digitale ontwikkeling al twintig jaar op de voet. Ze begon haar
loopbaan in Hong Kong. Hier maakte ze de transitie mee waarin Hong Kong werd overgedragen
aan China. In Azië was Marijn een pionier en verkocht ze 1 e generatie SAAS (Software as a
Service) aan Chinese fabriekseigenaren, de grootste leveranciers van Westerse retailers. Marijn
heeft sales en marketing ervaring opgedaan in drie continenten. Haar kracht ligt op het snijvlak
van technologie, klantbeleving en verdienmodellen. Marijn heeft onderzoek gedaan naar het
online koopgedrag van Chinese consumenten. Ze heeft in China ruim 30 diepte-interviews
gevoerd met digital agencies en CMO’s van b.v. L’Oréal, Sephora en Intel. Samen met Jacco
Bouw publiceerde ze het boek “Marketing to China’s Netizens: Persuaders of the World’s
Biggest Market” (2012). Marijn richtte in 2009 haar strategisch adviesbureau op, FluidNations. Ze
heeft gestudeerd aan Erasmus Universiteit en MIT SLOAN.